html> مجموعه مقالات مدیریت

مجموعه مقالات مدیریت
لینک دوستان
پيوندهای روزانه

با سلام ، تو این پست جدید میخوام خلاصه ی کتاب های مدیریت رو واستون واسه دانلود بگذارم . این خلاصه ها از سایت emodir.com گرفته شده اند که من کتابهایی رو که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرن رو تو این پست واسه دانلود گذاشتم. امیدوارم که براتون مفید باشه. منتظر نظرات شما هستم

خلاصه کتاب تئوري هاي مديريت
خلاصه کتاب تحقيق در عمليات(دکتر اکبر عالم تبریز)
خلاصه کتاب اقتصاد خرد دکتر محسن نظری
خلاصه کتاب مدیریت عمومی نوشته دکتر الوانی
خلاصه کتاب رفتار سازمانی استیفن رابینز
خلاصه کتاب بازاریابی و مدیریت بازار (نوشته دکتر روستا، ونوس و ابراهیمی)
خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی (استیفن رابینز)
خلاصه کتاب مدیریت منابع انسانی دکتر اسفندیار سعادت
خلاصه کتاب تست های کارشناسی ارشد (ریاضیات کاربردی)
خلاصه کتاب زبان انگليسي عمومي (گرامر)
خلاصه کتاب آمار و كاربرد آن در مدیریت
خلاصه کتاب زبان انگليسي عمومي (لغات و درک مطلب)
خلاصه کتاب زبان تخصصي 1 و 2 مدیریت(دکتر مهدی زری باف)
خلاصه کتاب زبان تخصصي 3 و 4 مدیریت(دکتر مهدی زری باف)

منتظر نظرات شما هستم

[ چهارشنبه بیست و ششم خرداد 1389 ] [ 15:45 ] [ حیدری ]
منابع دکتری رشته مدیریت دولتی دانشگاه آزاد

1- رفتار سازمانی جلد 1و2و3 رابینز – رفتار سازمانی گریفین

2- مدیریت منابع انسانی استراتژیک با رویکرد جهانی آن  ناصر میرسپاسی انتشارات میر

3- مدیریت و سازمان نجف بیگی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی

4- تئوری سازمانهای دولتی رابرت دنهارت ترجمه الوانی ،دانایی فرد نشر صفار

5- مدیریت دولتی نوین اوون هیوز

6-تئوری های سازمان مدیریت رحمان سرشت جلد 1و2

7-اداره امور تطبیقی فرل هدل ترجمه الوانی و معمار زاده نشر اندیشه های گوهربار

8-خط و مشی گذاری الوانی و فتاح شریف زاده

9- تصمیم گیری الوانی

10- فرهنگ جامع مدیریت الوانی ،دانایی فر نشر صفار

11- روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت ، رویکردی جامع ترجمه عادل آذر ، دانایی فر ، الوانی

12- روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت ، رویکردی جامع ترجمه عادل آذر ، دانایی فر ، الوانی

-13مدیریت منابع انسانی ، سعادت

14- تئوری و طراحی سازمان 1و 2 ال دفت

منابع دکتری مدیریت بازرگانی ( گرایش مالی )

1- اقتصاد خرد و کلان از کتاب دکتر تقوی شامل مقدمه ای بر تجزیه ونحلیل اقتصاد خرد- اقتصاد کلان نوشته فرد گلیهی و مباحث اجورث و .....( انتهای کتاب اقتصاد خرد سالواتوره)

2- - تئوری:  مدیریت و سازمان نجف بیگی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی و جزوه های شورینی 

 3- رفتار سازمانی جلد 1و2و3 رابینز – رفتار سازمانی گریفین

4-تحقیق در عملیات : کتاب در حال ترجمه دکتر طلوعی ، تحقیق در عملیات پیشرفته مهرگان ، مدلسازی مهرگان

5- مدیریت تولید : مدیریت تولید متقی ، تولید نوین جعفر نزاد و سید حسینی و غضنفری

6- آمار ( توصیفی و استنباطی دکتر مدنی ) و آمار 1و2 عادل اذر و مومنی

7- روش تحقیق دلاور

8- مدیریت استراتژیک فرد آر دیوید- تامسون – اسکریت لند

9- بازار یابی دکتر فروزنده و حیدر زاده (4 کتاب)-

[ سه شنبه هجدهم خرداد 1389 ] [ 9:40 ] [ حیدری ]
 

این کتاب شامل 1470 تست انگلیسی برای رشته های مدیریت است.

سوالات کاملا طبقه بندی شده ست و در سه دسته ابتدایی ، متوسط و پیشرفته طبقه بندی شده.

ضمنا از صفحه 147 به بعد جواب های تست ها آورده شده.

دانلود کتاب 1470 تست انگلیسی رشته مدیریت (pdf )

منبع : بلاگ مدیریتی صدر

[ سه شنبه یازدهم خرداد 1389 ] [ 13:55 ] [ حیدری ]
 

امروز چندتا اسلاید جدید و بسیار مفیدی که دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه بین الملل امام خمینی زحمت اونها رو کشیدند برای دانلود قرار می دم:

منبع:وبلاگ مدیریتی صدر

مدیریت و برنامه ریزی استراتژی در عمل ( مسعود کاظمی )

چگونه موبیل یک سازمان استراتژی محور شد ( احمد تیموری )

یامازومی yamazumi ( محمد علی وثوقی )

سیستم اطلاعاتی راهبردی ( احمد تیموری )

تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت کیفیت جامع  (احمد تیموری )

بروکراسی و قوانین پارکینسون ( احمد تیموری )

کنترل دیداری ( حسن خدایی )

انگیزش (مهدی سبزی)

تشریح مدل های استراتژیک صنعتی (سید مصطفی معمارزاده)

معماری اطلاعات (احمد تیموری)

[ سه شنبه یازدهم خرداد 1389 ] [ 13:53 ] [ حیدری ]
 

این مقاله خلاصه بسیار خوبی از کتاب سیمای سازمان  - ترجمه و تالیف دکتر اصغر مشبکی است.این

 مقاله را سید حامد وارث به نگارش دراورده است ؛ که در سال 1380 در مجله "دانش مدیریت " به چاپ

 رسیده است.


لینک دانلود

[ سه شنبه یازدهم خرداد 1389 ] [ 13:51 ] [ حیدری ]
[ سه شنبه یازدهم خرداد 1389 ] [ 13:49 ] [ حیدری ]
سلام دفترچه های کنکور ارشد 89 رشته مدیریت (1142) رو میتونید از لیتک های زیر دریافت کنید.

دفترچه شماره 1 (شامل :زبان ،تئوری ها، تحقیق در عملیات ،مالیه عمومی و بودجه ،مدیریت سرمایه گذاری و ریسک ،حسابداری،مبانی کارآفرینی)

دفترچه شماره  2 ( شامل : ریاضی و آمار ، اقتصاد خرد و کلان ،مدیریت تولید ،حسابداری دولتی ، مدیریت مالی )

دفترچه شماره 3 (بازاریابی)

[ سه شنبه یازدهم خرداد 1389 ] [ 13:47 ] [ حیدری ]

به تازگی عرب ها یک نظر سنجی برای تغییر نام خلیج فارس با نام مجعول خلیج ع ر ب ی و پیشنهاد آن به گوگل راه اندازی کرده اند.

به لینک زیر بروید ودر این رای گیری شرکت کنید و به خلیج فارس رای دهید.(ضمنا در صورت امکان برای دوستان نیز بفرستید)

http://www.persianorarabiangulf.com

[ سه شنبه یازدهم خرداد 1389 ] [ 7:30 ] [ حیدری ]
سلسله مراتب نيازهاي مازلو

آبراهام مازلو روانشناسي كه مطالعه اش در زمينه انگيزش بر روي سلسله مراتب نيازها بود. تئوري او مبتني بر چهار پيش فرض است:1

الف) تنها يك نياز ارضاء نشده مي تواند بر رفتار تاثير گذارد و يك نياز ارضاء شده برانگيزاننده نيست.

ب) نيازهاي افراد به ترتيب اولويت مرتب شده اند.

ج) يك فرد حداقل مقداري از هر سطح نياز را ارضاء خواهد كرد قبل از آنكه نياز سطح بعدي را احساس كند.

اگر رضايتمندي فرد از سطح نياز برآورده نگردد نياز ارضاء نشده بار ديگر داراي اولويت خواهد شد.

شكل زير سلسله مراتب نيازهاي مازلو را به ترتيب اولويت از پايين به بالا نشان مي دهد.2

 

مدل سلسله مراتب نيازهاي مازلو...........................


ادامه مطلب
[ یکشنبه نهم خرداد 1389 ] [ 9:24 ] [ حیدری ]

تئوري دو عاملي هرزبرگ

 

فردريك هرزبرگ روانشناسي بود كه در سال 1975 تئوري دو عاملي بهداشتي- انگيزشي1 را ارائه نمود. تئوري هرزبرگ يك مجموعه از عواملي كه منجر به عدم رضايت شغلي مي شود را مشخص نموده است كه اين عوامل را بهداشث يا نگهدارنده معرفي مي كند. وي همچنين مجموعه عواملي را كه باعث ايجاد رضايت شغلي و انگيزه در شغل مي شود، تحت عنوان عوامل انگيزش مطرح مي نمايد.

عوامل بهداشتي يا نگهدارنده عبارتند از: حقوق، مقام، شرايط كاري، سرپرستي، خط مشي ها، مديريت سازمان، روابط متقابل افراد و ... . اين عوامل مستقيما با فعاليت كاري افراد ارتباطي ندارد، اما وقتي كيفيت آنها كاهش مي يابد، باعث نارضايتي كاركنان مي گردد. عوامل انگيزاننده عبارتند از شرايط ذاتي يك شغل كه مي تواند منجر به رضايت شغلي افراد گردد.2

شكل زير نقش عوامل بهداشتي و انگيزشي را در رضايت و نارضايتي كاركنان نشان مي دهد3:

 

ادامه مطلب
[ یکشنبه نهم خرداد 1389 ] [ 9:17 ] [ حیدری ]
دانلود خلاصه کتاب مدیریت منابع انسانی

 

نویسنده : اسفندیار سعادت

 

http://www.lon.ir/up/uploads/1269512178.pdf

 

 


ادامه مطلب
[ یکشنبه نهم خرداد 1389 ] [ 9:9 ] [ حیدری ]
پيتر دراكر پيتر دراكر در سال 1909 در وين متولد شد و تحصيلات مقدماتي خود را در آنجا و لندن پايان داد. درجه دكتراي خود را در حالي كه به عنوان خبرنگار يك روزنامه در فرانكفورت آلمان و سپس به عنوان كارشناس اقتصادي در يك بانك بين‌المللي در لندن كار مي‌كرد در رشته حقوق عمومي و بين‌الملل دريافت كرد. در سن 29 سالگي در سال 1937 به آمريكا مهاجرت كرد.

پيتر دراكر نويسنده، مدرس، و مشاور تخصصي در زمينه استراتژي و سياست است. او به خيلي از سازمان‌هاي بزرگ دنيا و هم‌چنين سازمان‌هاي غيرانتفاعي، شركت‌هاي كوچك و كارآفرين و سازمان‌هاي دولتي آمريكا مشاوره داده است.

پيتر دراكر 35 كتاب نوشته است كه به بيش از 20 زيان ترجمه شده‌اند. 16 كتاب او در زمينه جامعه، اقتصاد و سياست است. 15 كتاب در مورد مديريت است. دو تا از كتاب‌ها رمان است. او هم‌چنين يكي از نويسندگان كتابي در مورد نقاشي ژاپني است. پيتر دراكر نويسنده تعداد زيادي مقاله در مجلات و ژورنالهاي مختلف است. او يكي از اعضاي هيئت تحريريه وال استريت ژورنال است. او چهار سري فيلم آموزشي بر اساس كتاب‌هاي مديريتي خود ساخته است. از جمله كتاب‌هاي مهم او در زمينه مديريت مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:


ادامه مطلب
[ سه شنبه چهارم خرداد 1389 ] [ 9:7 ] [ حیدری ]
ماکس وبر، جامعه شناس روشنفکر آلمانی، بیشتر آثار خود را در اواخر قرن نوزدهم میلادی منتشر کرد؛ با وجود این تا سال 1920 که آثارش به زبانهای دیگر ترجمه شد، ناشناخته ماند. نظریه های وبر عمدتاً حالتی توصیفی داشت. وی به این مسئله اساسی که چگونه می توان ساختار سازمانها را به طور مناسبی طراحی کرد توجه داشت.افکار و نظریه های وبر، تأثیر عمده ای بر رشته های مدیریت و جامعه شناسی سازمانها داشت. این افکار تا حدودی در واکنش نسبت به تلقی او از کاستیهای سازمانهای عصر خودش، شکل گرفت. دولت وقت آلمان، موضوع ویژه مورد مطالعه وبر بود. وی بر این باور بود که افراد به دلیل موقعیت اجتماعی خاص و وجهه و اعتبارشان اقتدار می یابند و در منصبهای اصلی و مهم ساختار اجتماعی آلمان قرار می گیرند، نه به دلیل توانائیها و شایستگیهایشان؛ به همین دلیل مدعی بود که سازمانها با همه ظرفیت و توان خود کار نمی کنند؛ بنابر این باید شکل جدیدی از سازمان را طراحی کرد که به حل این مسأله کمک کند
ادامه مطلب
[ سه شنبه چهارم خرداد 1389 ] [ 7:59 ] [ حیدری ]

هنري فايول ( 1925 – 1841 )

هنري فايول يك مهندس معدن فرانسوي بود كه بطور مستقل از جنبش مديريت علمي آمريكايي ، يك تئوري عمومي دربارة مديريت بازرگاني ارائه نمود. قابل توجه ترين اثروي،كتابي تحت عنوان (( مديريت عمومي وصنعتي )) بود كه در سال 1925 منتشر گرديد . فايول در اين كتاب تلاش نمود به طبقه بندي وظايف مديريت بپردازد . فايول برخلاف تيلور و پيروانش در مديريت علمي ، پيش از آنكه به مديريت فرايندهاي منفرد بپردازد ، بر وظايف مديران ارشد تأكيد نموده است . ايده هاي فايول انعطاف پذيرتر از تيلور بوده و نگرش وي به مديريت داراي جذابيت خاصي مي باشد .

فايول در 29جولاي سال 1841 در گالاتا محلي در حومة كانستنتينوپل به دنيا آمد . پدرش يك مهندس بود كه به منظور ايجاد يك شركت ذوب آهن براي ريخته گري لوله هاي توپ به تركيه نقل مكان كرده بود و بعدها بعنوان سرپرست يك پروژه فرانسوي جهت ساخت پلي بر روي گلدن هورن ميان كانستنتينوپل و گالاتا ، منصوب گرديد . در سال 1847 خانوادة فايول به فرانسه بازگشتند و او تحصيلات خود را در مدارس والنس و ليون و سپس دانشكدة معدن در سنت اتين به انجام رساند . فايول بلافاصله پس از تحصيلاتش در سن 19 سالگي به استخدام شركت استخراج معدن بواژو رامبورگ درآمد ، و توسط استفان موني ، مدير معدن كامنتري جذب شد . هنگاميكه موني شريك عمدة بواژو رامبورگ گرديد و به پاريس بازگشت ، فايول به سمت مديريت معدن كامنتري برگزيده شد .


ادامه مطلب
[ سه شنبه چهارم خرداد 1389 ] [ 7:54 ] [ حیدری ]

قوانین زندگی...
 

قانون یكم: به شما جسمی داده می‌شود. چه جسمتان را دوست داشته یا از آن متنفر باشید، باید بدانید كه در طول زندگی در دنیای خاكی با شماست.


ادامه مطلب
[ یکشنبه دوم خرداد 1389 ] [ 17:46 ] [ حیدری ]

عنوان مقاله: معرفي کلينيک بازاريابي و تبليغات
مولف/مترجم: امير بختائي ، شادي گلچين‌فر
موضوع: بازاريابي
سال انتشار(ميلادي): 2006
وضعيت: تمام متن
منبع: ماهنامه تدبير-سال هجدهم-شماره 169


مقدمه: امروزه جامعه بشري بيش از هر زمان ديگري با کمبود منابع و نيازهاي متنوع مواجه شده است، لذا شناخت فرصتها و استفاده بهينه از منابع محدود به منظور برآوردن نيازها، اهميت بسزايي يافته است. لازمه تحقق چنين هدفي شناخت علايق مشتري، درک تحولات بازار و برنامه‌ريزي صحيح است. سازمان مديريت صنعتي به پشتوانه انجام پروژه‌هاي متعدد تحقيقاتي، مشاوره‌اي و آموزشي، شناخت واقع‌بينانه‌اي از مسائل و نيازهاي مديريت کشور به دست آورده و مي‌کوشد اين دستاوردها را در خدمت توسعه اقتصادي کشور قرار دهد. بر اين اساس بخش جديدي از اين شماره تحت عنوان «کلينيک بازاريابي و تبليغات» به مجله تدبير اضافه شده است. اين بخش در نظر دارد، اخبار، اطلاعات و مطالب مفيد و کاربردي در زمينه بازاريابي و تبليغات را در اختيار علاقه‌مندان و خوانندگان گرامي قرار دهد. کلينيک بازاريابي و تبليغات همه متخصصان و علاقه‌مندان حوزه بازاريابي را به همکاري دعوت مي‌کند. اميد است شما نيز با پيشنهادات سازنده خود، و همچنين ارسال تجربيات، اطلاعات و مطالب مرتبط، اين کلينيک را در جهت هرچه پربارتر و غني‌تر شدن ياري دهيد.
 


ادامه مطلب
[ شنبه یکم خرداد 1389 ] [ 8:49 ] [ حیدری ]

عنوان مقاله: ارزش از نگاه مشتري
مولف/مترجم: شهناز نايب زاده
موضوع: مديريت ارتباط با مشتري
سال انتشار(ميلادي): 2006
وضعيت: تمام متن
منبع: ماهنامه تدبير-سال هفدهم -شماره 174


چکيده: جهاني شدن تجارت و اقتصاد و پوياتر شدن رقابت، نقش مشتريان را در سازمانها تغيير داده است نگاه امروز سازمانها به مشتريان تنها يک مصرف کننده صرف نيست. مشتريان در سازمانهاي امروز در توليد کالا و ارائه خدمت، رويه هاي انجام امور و فرايندها ، توسعه دانش و توان رقابتي، همراه و همگام اعضاي سازمان هستند. بنابراين مديريت مؤثر و کارآمد رابطه با مشتري و خلق و ارائه ارزش به او از مهمترين مباحث مورد علاقه و توجه محققان و مديران سازمانها محسوب مي شود. در مقاله حاضر تعاريف و مدلهاي موجود در زمينه ارزش از ديدگاه مشتري مطرح و نقاط قوت و موارد کاربرد برخي از آنها تشريح شده است.



ادامه مطلب
[ شنبه یکم خرداد 1389 ] [ 8:46 ] [ حیدری ]

عنوان مقاله: به سوي بازاريابي مستقيم
مولف/مترجم: مجتبي ملائي
موضوع: بازاريابي و CRM
سال انتشار(ميلادي): 2008
وضعيت: تمام متن
منبع: ماهنامه تدبير-سال نوزدهم-شماره 199

چکيده: بازاريابي مستقيم (Direct Marketing) يکي از اجزاي پنجگانه ابزارهاي ترويج است که به همراه تبليغات، پيشبرد فروش، روابط عمومي و فروش شخصي، در برقراري ارتباط با مخاطبان هدف استفاده مي ‌شود. شرکتها و سازمانهاي بيشماري از کوچکترين خرده فروشها و سازمانهاي مدني و خيريه گرفته، تا بزرگترين کمپاني هاي بين المللي از امکانات بازاريابي مستقيم براي تبليغ محصولات و خدمات شرکت استفاده مي کنند. اين مقاله ضمن ارائه تعريفي از بازاريابي مستقيم و روند رشد آن، ضرورت استفاده از اين روش و شيوه‌ هاي آنرا بيان داشته، درپايان قوتها و ضعفهاي آن را بازگو کرده است. نتايج بررسي، توجه به امر اصلاح نظام گزينش و جذب نيروي انساني وآموزش افراد به منظور استفاده از اين سبک، ترويج در سازمانهاي امروزي را ضروري مي‌نمايد.



ادامه مطلب
[ شنبه یکم خرداد 1389 ] [ 8:43 ] [ حیدری ]
درباره وبلاگ

با سلام خدمت دوستان عزيز

در اين وبلاگ سعي شده بهترين مجموعه از مقالات ، راهكارها و داستانهاي مديريت ، جهت شما عزیزان گردآوري شود.چنانچه تمایل به تبادل لینک دارید بعد از ثبت این وب در وبلاگتان در قسمت نظرات اعلام تا اقدام گردد.دانلود و کپی برداری با ذکر ماخذ بلامانع است. جهت پربار شدن مطالب حتما نظر ات خود را اعلام نماييد.


با تشكر

H_HEYDARI_EDU@YAHOO.COM
امکانات وب